تحولات منطقه

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس گفت: عده‌ای پس از تماس با مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ و هنگامی که با سوالات همکاران ما برای کمک به بیمار مواجه می‌شوند از این پرسش‌ها ناراحت شده، به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‌برند.

فحاشی تلفنی همراه بیمار به مزاحمت‌های تلفنی اورژانس اضافه شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بابک یکتاپرست، چندی پیش در خصوص ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس گفته بود، معاون حقوقی سازمان اورژانس کشور در حال پیگیری قانونی این موضوع و تنظیم شکایت نامه از مزاحمان تلفنی برای برخورد جدی و قضایی این عوامل است.

وی در خصوص روند انجام این کار، گفت: شکایت ارائه شد و به ما گفته شد که مدارک و مستنداتمان را ارائه دهیم و مدارک ما که فایل‌های صوتی اشخاصی است که یا ایجاد مزاحمت کرده و یا اینکه به همکاران ما بی احترامی کرده‎اند، به قوه قضاییه ارائه کردیم.

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نکته تازه ای که در رابطه با مزاحمت‌های تلفنی مطرح شده این است که علاوه بر گروهی از افراد که برای ایجاد مزاحمت تماس می‌گیرند و قصدشان مزاحمت است عده دیگری از افراد هستند که برای درخواست کمک تماس می‌گیرند و هنگامی که همکاران ما عنوان می‌کنند هم اکنون همه آمبولانس‌ها به ماموریت رفته‎اند و باید کمی صبر کنند، شروع به توهین و بی احترامی می‌کنند و همچنین یک‌سری اشخاص هم در شرایطی که همکاران ما در مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ برای راهنمایی به همراه بیمار شروع به پرسیدن سوال‌هایی می‌کند از این پرسش‌ها ناراحت می‌شوند و به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‎برند.

یکتا پرست ضمن اشاره به اینکه علاوه بر افرادی که به قصد مزاحمت تماس می‌گیرند در حال پیگیری برای برخورد با این گروه از افراد و هر فردی که به نحوی به همکاران توهین و بی‎احترامی می‌کند هم هستیم، افزود: برخوردهای این چنینی موجب ایجاد تنش و استرس فراوان برای همکاران ما می‌شود و تمام انرژی روزش را می‌گیرد. تصور کنید فردی با همه توان و انرژی اش قصد نجات زندگی شخص دیگری را دارد و برای کمک رسانی تا هنگامی آمبولانس برسد، سوالاتی را مطرح می‌کند و با برخورد نامناسبی مواجه می‌شود که به امید خدا با این اشخاص هم برخورد می‌کنیم.

وی با بیان همکاران پاسخگوی سامانه ۱۱۵ پرستاران دوره دیده‌اند و پس از گذراندان دوره کارشناسی پرستاری دوره‌های تخصصی تریاژ ۴ سطحی را سپری کردند و این آمادگی را دارند که تشخیص دهند ارسال آمبولانس برای چه افرادی ضروری است و برای چه اشخاصی لازم نیست، اظهار کرد: ما در طی هفته بیمارانی داریم که به واسطه راهنمایی تلفنی همکاران ما در سامانه ۱۱۵ از فوت نجات پیدا می‌کنند و برای مثال با راهنمایی مادر فرزند از خفگی نجات می‌دهند و بنابراین از افرادی که با اورژانس تماس می‌گیرند تقاضا می‌کنم که با اورژانس با دقت به سوالاتی که توسط همکاران ما مطرح می‌شود، پاسخ دهند و بدانند هدف این پرسش‌ها ارائه بهترین خدمت است و با همکاران ما مهربان‌تر باشند.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.